Fixie (Project)

See italics for English

Mijn zusje koopt veel kleding, ze vind shoppen erg leuk en als er een vlek of gat in valt in wat ze al heeft, wordt er meteen iets nieuws voor in de plaats gekocht. Mijn zusje beschikt thuis over materiaal om haar kleding te fixen, maar beschikt niet over de kennis om het te doen. Daarom zijn Firdaouss Yakubi en ik aan de slag gegaan met een project dat mijn zusje moet helpen om minder kleding te kopen en wilden wij haar stimuleren om haar kennis te verbreden en van haar creativiteit te gebruiken om zelf aan de slag te gaan en haar eigen kleding te fixen.

My little sister likes to shop for new clothes, and when her current clothes get dirty or tears, she very quickly replaces the items. My sister does have access to the right materials to fix her clothes, bus does not possess the correct knowledge to do so. For this project Firdaouss Yakubi and I set out to find a way to stimulate my sister to learn something new, and use her creativity to go and fix her own clothing.

We zijn begonnen met het interviewen van mijn zusje. De resultaten van dit interview hebben wij vastgelegd in het SUE Influence Framework.

We started this project by interviewing my little sister. The results of this interview were processed in a SUE Influence Framework.

Op basis daarvan, hebben wij How Might We’s opgesteld en een Behavioral Statement geformuleerd.

Based on the Influence Framework we wrote a few How Might We’s and formulated a Behavioral Statement.

Op basis van een tweede interview hebben en een ideation door middel van de SUE SWAC Tool, hebben we besloten om een dobbelspel voor mijn zusje te maken. Het spel bevat 2 dobbelstenen. De eerste dobbelsteen geeft aan welk kledingstuk mijn zusje (en eventueel haar vrienden) gaan bewerken en de tweede geeft aan welke methode daarvoor gebruikt moet worden. Bij het spel hoort een instructieboekje met de spelregels en een app waarin meer informatie over bepaalde technieken en een social functie, om resultaten met vrienden te delen, kan worden gevonden. Ook hebben we een mascotte gemaakt die haar op bepaalde punten tips en aanmoedigingen geeft.

After having done a second interview and an ideation based on the SUE SWAC Tool we decided to create a dice game for my little sister (and maybe her friends). The game exists of 2 dice: the first dice decides what kind of clothing item should be altered, the second one decides the method she has to use. The is a little instruction book with the rules of the game and we made an app where she can find more detailed information and she can share results with her friends. We also created a mascot based on her tastes to offer help and supportive comments.